Nuorodų įtaka pozicijoms paieškoje: iš Google lūpų

Reguliariai rengiamuose diskusijose, John Mueller, vyresnysis Google tendencijų analitikas, atsako į SEO specialistų ir kitų suinteresuotų asmenų klausimus, susijusius su SEO optimizacija ir Google algoritmais. Vienoje iš pastarųjų tokio pobūdžio diskusijų, John Mueller buvo paklaustas kiek veiksmingi yra tokie išorinės SEO optimizacijos veiksmai, kaip straipsnių talpinimas tokiuose puslapiuose kaip tumblr ar kitose vietose, kur yra daug prastos kokybės straipsnių, kuriuos galima talpinti nemokamai.

Google analitikas pateikė tokį atsakymą:

Visi šie paminėti būdai yra klaikūs būdai reklamuoti savo svetainę. Todėl jei jūs pasisamdėte SEO agentūrą, kuri nieko nelaukusi pradeda daryti šiuos dalykus, tuomet aš pereičiau prie kitos agentūros. Aiškumo dėlei leiskite pasakyti: tokia veikla neturi absoliučiai jokios vertės SEO atžvilgiu. Tai nėra svetainės reklamavimas, o interneto šiukšlinimas. Todėl tai yra kažkas, ko aš stipriai rekomenduočiau nedaryti niekam. Tačiau kita vertus, sukuriant nuostabų turinį ir tuomet susisiekiant su kitomis svetainėmis, kurios norėtų pakalbėti apie šį turinį – tai jau visai kita istorija. Ir aš nesakyčiau, kad bet kokie veiksmai, kuriuos jūs atliekate, kurie gali privesti prie nuorodos gavimo dėl jūsų turinio yra blogi, bet tiesiog jūs turėtumėte koncentruotis ties dalykais, kurie priveda prie organiškų nuorodų gavimo dėl jūsų turinio vertės vietoj to, kad koncentruotumėtės mėtyti nuorodas kur tik papuola, nes tokie veiksmai tikrai nepadės jūsų svetainei. Tai tiesiog bus laikoma šiukšlinimu (spam) ir todėl tai yra labai prasta idėja. Aš negalėčiau teigti, kad bet koks įdėtas darbas siekiant pagerinti gaunamų nuorodų kokybę yra žalingas, bet tiesiog jūs neturėtume užsiimti tokiu šiukšlinimu. Ir jei jūsų pasamdyta agentūra tuo užsiima, aš pereičiau prie kitos agentūros.

John Mueller

Tokie veiksmai galbūt turėjo didesnės įtakos prieš dešimtmetį, kuomet nuorodų pirkimas nesusijusiose svetainėse galėjo turėti teigiamos įtakos jūsų svetainės pozicijoms paieškoje; ar prieš keletą metų, kuomet nuorodos straipsniuose, patalpintuose SEO kataloguose ar tematika nesusijusiose svetainėse irgi galėjo pagelbėti. Tačiau šiandien, kuomet Google algoritmai tapo daug „protingesni” ir geba kur kas geriau atskirti skirtingas nuorodas ir jų kokybę, bandyti optimizuoti savo svetainę tokiais būdais gali būti ne tik bergždžia, bet ir žalinga jūsų svetainei.