Vidinis SEO

Vidinis SEO yra svetainės ir jos turinio optimizavimas, siekiant padaryti juos kuo lengviau prieinamus ir suprantamus tiek tiksliniam puslapio lankytojui, tiek Google robotams. Būtent pastarieji, apsilankę svetainėje, privalo iš karto „suprasti“ svetainės turinį ir jo aktualumą atitinkamoms užklausoms paieškos sistemoje. Tam yra būtina laikytis Google turinio ruošimo rekomendacijų, pagal kurias mes įgyvendiname vidinę svetainės SEO optimizaciją.

Visų pirmiausia yra išanalizuojamas egzistuojantis svetainės turinys, siekiant identifikuoti problematiškiausius svetainės puslapius. Tuomet, priklausomai nuo puslapių svarbos, užsakovui yra pasiūloma atlikti atitinkamas turinio korekcijas, kad tas klaidas ištaisyti. Pavyzdžiui, jei svetainės puslapis turi per mažai turinio (angl. thin content), nesant alternatyvoms (pvz. kelių puslapių apjungimui) yra pasiūloma turinį patobulinti arba puslapio atsisakyti (priklausomai nuo to ar prieš SEO optimizacijos pradžią su užsakovu buvo sutarta dėl turinio korekcijų ar tik jų rekomendacijų). Žinoma, turinio kiekio nevertiname vakuume: viskas priklauso nuo to ar turinys yra pakankamas atsakyti į lankytojo užklausą paieškos sistemoje, ar konkurentai tą pačią informaciją pateikia patogesnėje ir detalesnėje formoje ir t.t.

Šios makro lygio svetainės puslapių analizės metu, kuomet yra įvardinami puslapiai su nevertingu ar nepakankamai vertingu turiniu, kuris reikalauja korekcijų arba šalinimo, taip pat yra įvardinami ir kertiniai svetainės puslapiai. Tai yra tokie puslapiai, kurie pritraukia ar turi potencialo pritraukti didžiausią kiekį tikslinės auditorijos iš paieškų sistemų. Šie puslapiai yra kruopščiai išanalizuojami mikro lygmenyje, įvertinant visas galimybes šių puslapių tobulinimui pagal Google rekomendacijas.

Šiame vidinės SEO optimizacijos momente yra atkreipiamas dėmesys į daugybę faktorių: turinio bei atskirų jo dalių apimtį, meta duomenų bei H1, H2, H3 ir kitų žymų/antraščių naudojimą, nuotraukų „alt“ atributus ir t.t. Šios korekcijos paverčia svetainės puslapius lengviau suprantamus ir skaitomus ne tik Google robotams, bet ir eiliniam lankytojui.

Įvardinus pagrindinį svetainės turinį yra paruošiamas vidinių svetainės nuorodų tinklas. Toks tinklas ne tik leidžia lankytojams ir Google robotams lengviau naviguoti svetainėje, bet taip pat leidžia pastariesiems suprasti, kuris turinys svetainėje yra svarbiausias. Šio tinklo kūrimo metu svetainės puslapiai yra tematiškai ir struktūriškai suskirstomi bei atitinkamai susiejami tarpusavyje per nuorodas.

Galiausiai užsakovui yra pateikiamos rekomendacijos dėl tolimesnio svetainės turinio atnaujinimo ir jo pildymo. Nuolatinis svetainės papildymas nauju turiniu ir tikslingas seno turinio redagavimas – svarbi SEO optimizacijos dalis; tai – procesas, kurį rekomenduojama tęsti nuolatos.