Koronoviruso įtaką svetainių lankomumui

Koronovirusas ir SEO

Koronaviruso (COVID-19) pandemija palietė visus, nuo eilinių piliečių iki ištisų verslo industrijų. Ne išimtis ir SEO industrija bei visa internetinė erdvė. Didelės dalies internetinių puslapių savininkai galėjo matyti ženkliai svyruojančius lankomumo skaičius. Tiekti SEO paslaugas tokiomis aplinkybėmis tampa dar sudėtingiau. Todėl visų pirmiausia yra būtina susidaryti bendrą vaizdą apie koronaviruso įtaką įvairioms internete veikiančioms verslo sferoms.

Neseniai vykdyta SEO specialistų apklausa apie jų klientų lankomumo pokyčius pandemijos laikotarpiu parodė, kad beveik pusės visų specialistų prižiūrimų svetainių lankomumas sumažėjo ir tik kiek daugiau nei dešimtadalio svetainių lankomumas išaugo. Keletas esminių pastebėjimų, kuriais pasidalino apklausoje dalyvavę SEO specialistai:

  • Lankomumo kritimai pastebimi priklausomybių nišoje;
  • Dalies svetainių lankomumas sumažėja ir dėl valstybės priimamų sprendimų karantino laikotarpiu (pvz. Didžiojoje Britanijoje uždraudus žirgų lenktynes, šios nišos puslapių lankomumas dramatiškai nukrito).
  • Pastebima, kad kelionių nišos puslapiai jau yra praradę apie 50% savo lankomumo. Manoma, kad tokia neigiama koronaviruso įtaka netolimoje ateityje tik augs.
  • Tėvystės patarimų puslapių lankomumas sumažėjo 30-40%.
  • Autosporto nišos puslapių lankomumas krito ženkliai.
  • Nors tokiu metu būtų galima tikėtis ženkliai išaugusio lankomumo sveikatingumo nišos puslapiuose, tačiau dėl karantino ir su pandemija susijusios rizikos, daug žmonių atsisako poreikio pirkti ar naudotis ne pirmo būtinumo sveikatos paslaugomis. Dėl šios priežasties daugelio sveikatingumo paslaugų nišos puslapių lankomumas sumenko.
  • Asmeninių finansų nišos puslapių lankomumas sumažėjo mažiausiai trečdaliu.
  • Dėl mažėjančios paklausos ir augančių bankrotų skaičiaus, neigiamai paveikti buvo ir SEO paslaugų tiekėjai.

Visų aukščiau minėtų nišų puslapių lankomumas sumažėjo būtent dėl koronaviruso, nes kiti rodikliai – CTR ir pozicijos Google paieškoje – išliko nepakitę.

Žinoma, verta pastebėti, kad tam tikrų nišų puslapiai šiuo laikotarpiu gali pasigirti išaugusiu puslapių lankomumu: maisto pardavimo, pristatymo, tiesioginių transliacijų, nuotolinio darbo, internetinių pažinčių, stalo žaidimų ir kitų karantino metu neišvengiamai paklausos išaugimo sulaukusių prekių/paslaugų tiekėjų puslapiai.

Be abejonės, ne visi lankomumo pokyčiai gali būti susieti su koronavirusu. Kai kuriais atvejais tai yra akivaizdu: sienoms užsidarant ir susirgimo baimei augant, kelionių nišos puslapių lankomumas turėtų sumenkti radikaliai. Tačiau nereikėtų pamiršti, kad Google paieškos sistema yra atnaujinama nuolatos, o šis laikotarpis – ne išimtis. Todėl nepaisant kai kurių akivaizdžiai paaiškinamų pokyčių, daugelis iš jų vis tiek turėtų būti vertinami individualiai, atsižvelgiant į įprastus dalykus: puslapio ir jo turinio atnaujinimų pastaruoju metu, konkurentų veiksmų, paieškos sezoniškumo ir t.t. Todėl esant abejonei, visada galite kreiptis į SEO specialistus, kurie atliks profesionalų auditą ir pateiks pastabas ir rekomendacijas, o esant poreikiui ir susitarimui – patys priims atitinkamus veiksmus pozicijoms sugrąžinti ir/ar pagerinti.