Raktinių žodžių analizė

Raktinių žodžių tyrimas (angl. Keyword Research) yra integrali ir vieną pirmųjų SEO optimizacijos proceso dalių. Šio tyrimo metu yra atrandami su jūsų svetainės veikla susiję paieškos sistemose lankytojų generuojamų užklausų raktažodžiai (įskaitant ir jų kombinacijas), pagal kuriuos jūsų svetainė galėtų sulaukti tikslinės auditorijos srauto iš paieškos sistemų, bet šiuo metu jo nesulaukia.

Pirmiausia yra įvertinamas jau egzistuojantis jūsų svetainės turinys (jei raktažodžių tyrimas reikalingas jau veikiančiai svetainei), raktažodžiai pagal kuriuos šis turinys generuoja lankytojų srautą iš paieškos sistemų bei galimybės praplėsti jau išnaudojamų raktažodžių apimtį.

Tuomet yra įvertinami ir kiti, potencialūs raktažodžiai, kurie yra susiję su svetainės veikla ir kurie galėtų būti išnaudoti, taip pritraukiant organišką tikslinių lankytojų srautą.

Atliekant raktažodžių tyrimą yra įvertinami ne tik konkretūs raktažodžiai, bet ir generuojamų užklausų skaičius bei konkurencija. Tai leidžia nuspręsti pagal kuriuos konkrečius raktažodžius jūsų svetainė turėtų siekti „iškilti“ paieškoje bei kokie būtų to kaštai.

Tai iš esmės apibrėžia jau egzistuojančios svetainės raktažodžių tyrimo procesą, kuomet užsakovo tikslas yra tiesiog optimizuoti svetainės veikimą iš SEO pusės.

Raktinių žodžių tyrimas taip pat atliekamas ir kitomis aplinkybėmis, pavyzdžiui, kuomet norima atidaryti naują svetainę, parduoti naują produktą, plėsti produktų asortimentą ar pan. Tokiu atveju tyrimas leidžia įsivertinti produkto paklausą bei konkurencijos mastą.

Raktinių žodžių tyrimas yra integrali kompleksinės SEO optimizacijos dalis, todėl yra retai užsakomas kaip atskira paslauga. Konkreti tokio tyrimo kaina labiausiai priklauso nuo svetainės dydžio (puslapių skaičiaus ir svetainės veiklos aprėpties) bei tyrimo apimties (norimų surasti raktažodžių galimybių konkretumo).