Vartotojo ketinimo svarba SEO optimizacijai

Optimizavimas paieškos sistemoms (SEO) tapo esminiu bet kurios skaitmeninės rinkodaros strategijos komponentu. Tai svetainės ar tinklalapio optimizavimo procesas, kurio metu svetainė ar tinklalapis tampa geriau matomas arba užima aukštesnę vietą organinės paieškos rezultatuose pagal atitinkamus raktinius žodžius ir frazes. SEO padeda padidinti matomumą, pritraukti atitinkamą lankytojų srautą ir galiausiai lemia didesnį konversijų ir pardavimų skaičių. Naudotojų ketinimas vaidina labai svarbų vaidmenį SEO, nes padeda nustatyti, kaip naudotojai sąveikauja su svetainės turiniu, todėl rinkodaros specialistai gali rengti veiksmingesnes kampanijas, kurios būtų tiksliai orientuotos į jų auditoriją.

Kas yra naudotojo ketinimas?

Vartotojo ketinimas (angl. user intent) – tai tikslas, kurio siekia naudotojai, ieškodami ko nors internete. Tai gali būti įvairūs tikslai – nuo informacinio pobūdžio, pavyzdžiui, norėdami sužinoti daugiau informacijos apie tam tikrą temą, iki sandorių, kai naudotojas ketina ką nors įsigyti. Vartotojo ketinimų supratimas yra labai svarbus sėkmingam SEO optimizavimui, nes šios žinios padės rinkodaros specialistams parengti tikslines kampanijas su tinkamu turiniu. Taip bus užtikrinta, kad tikslinė auditorija greitai ir lengvai ras būtent tai, ko ieško.

Kaip naudotojo ketinimai veikia SEO?

Vartotojų ketinimai vaidina svarbų vaidmenį SEO, nes jie lemia, kaip naudotojai sąveikauja su svetainių turiniu ir kaip paieškos sistemos interpretuoja naudotojų užklausas. Jei naudotojai yra patenkinti, kad atlikę užklausą rado tai, ko ieškojo, tikėtina, kad paieškos sistemos stebės šias sąveikas ir apdovanos nuolat tikslią informaciją teikiančias svetaines, didindamos jų pozicijas SERP (paieškos rezultatų puslapiuose). Todėl turinio optimizavimas pagal naudotojų ketinimus turėtų būti neatsiejama bet kurios SEO strategijos dalis, nes taip padidėja tikimybė, kad jis bus rodomas aukštesnėse SERP pozicijose.

Raktinių žodžių tyrimas ir tikslinė orientacija

Norint optimizuoti pagal naudotojo ketinimus, pirmiausia reikia atlikti raktinių žodžių tyrimą ir tikslinę atranką. Suprasdami, kaip žmonės ieško su jūsų verslu ir (arba) pramone susijusių produktų ir (arba) informacijos, galite pradėti atitinkamai pritaikyti turinį. Reikia nustatyti tinkamus raktažodžius, kad galėtumėte kurti turinį, kuris būtų tiksliai orientuotas į konkrečias paieškas; tam reikia ištirti potencialių klientų elgsenos modelius, kad galėtumėte nustatyti, kokius žodžius jie vartoja ieškodami tam tikrų su jūsų verslu / pramone susijusių produktų / paslaugų. Nustatę tinkamus raktinius žodžius, galite pradėti kurti turinį, įtraukdami juos į pavadinimus, antraštes ir visą pagrindinį tekstą, tačiau nepersistenkite, kad jie nebūtų naudojami per daug, taip pat į tekstą įtraukite susijusius sinonimus ar frazes; tai turėtų užtikrinti, kad kuriant SEO optimizuotą turinį, pritaikytą naudotojų ketinimams, būtų atsižvelgta į visus galimus paieškos terminus.

Turinio optimizavimas

Atlikus raktinių žodžių tyrimą ir paiešką bei įtraukus atitinkamus žodžius į pavadinimus, antraštes ir t. t., metas sutelkti dėmesį į paties teksto optimizavimą pagal naudotojo ketinimų signalus, t. y. jei kas nors ateina į jūsų svetainę ieškodamas atsakymų, pabandykite sukurti specialiai sukurtus DUK (dažniausiai užduodamus klausimus), skirtus dažniausiai ieškomoms užklausoms, ir įsitikinkite, kad kiekviename iš jų yra jūsų tiksliniai raktiniai žodžiai – tai atlieka dvi funkcijas: 1) suteikia naudingos informacijos 2) užtikrina, kad visos galimos atitinkamos užklausos būtų patenkintos ir gautų atitinkamus rezultatus – taip padidėja tikimybė, kad dėl gerų organinių pozicijų natūraliai atsirasite aukštesnėse SERP pozicijose.

Taip pat svarbu, kad prie visų turinyje naudojamų paveikslėlių būtų tinkamai pridėtos alt žymos, nes paieškos sistemos negali „skaityti” paveikslėlių taip, kaip žmonės, todėl šios žymos veikia kaip deskriptoriai, nurodantys, apie ką yra paveikslėlis; tinkamų raktažodžių naudojimas taip pat padeda padidinti matomumą, kai kas nors ieško pagal su paveikslėliais susijusias užklausas… Dar vienas būdas pagerinti matomumą ir pagerinti organinį reitingą – pateikti vertingų vidinių nuorodų iš kitų svetainės skyrių ir (arba) puslapių – tai atlieka dvi funkcijas: 1) leidžia robotams ir naršyklėms lengvai pasiekti ir tyrinėti 2) pateikia naudingų kontekstinių nuorodų tekste, padedančių geriau suprasti visą tekstą – abu veiksniai padeda padidinti patikimumą „Google” akyse, todėl pagerėja organinis reitingas..

Išvada

Vartotojo ketinimas vaidina svarbų vaidmenį sėkmingose SEO strategijose, nes jis gali nukreipti klientus į svetaines, pagrįstas užklausos tinkamumu, o ne vien populiarumu, t. y. jei kas nors ieško ko nors konkretaus, tada svetainėms, pateikiančioms tikslius atsakymus, skiriamos aukščiausios vietos, o ne toms, kurių reitingas buvo dirbtinai padidintas kuriant nuorodas ir pan. Supratimas, kodėl žmonės ieškodami naudoja tam tikrus žodžius, leidžia rinkodaros specialistams kurti tikslines kampanijas, į kurių pavadinimus, antraštes ir pan. įtraukiami tie patys terminai, taip padidinant tikimybę, kad jie bus matomi aukštesnėse SERP pozicijose.