Svetainės naudotojo patirties įtaka SEO optimizavimui

Optimizavimas paieškos sistemoms (SEO) yra svarbus svetainių kūrimo ir vystymo elementas. Jis užtikrina, kad svetainė pasiektų tikslinę auditoriją ir atkreiptų jos dėmesį į siūlomus produktus ar paslaugas. Tačiau, siekiant SEO sėkmės, gerai suprojektuota naudotojo patirtis (UX) yra ne mažiau svarbi nei turinio optimizavimas ir techninė sąranka. Geras UX padeda optimizuoti pozicijas paieškos sistemose, todėl įmonėms lengviau pasiekti matomumą internete ir pranešti apie save.

Kas yra naudotojo patirtis (UX)?

Vartotojo patirtis (UX) reiškia, kaip naudotojai sąveikauja su svetaine ar programėle ir kaip jie jaučiasi tai darydami. UX dėmesys sutelkiamas į intuityvios, patogios vartotojui sąsajos, kuri leidžia lankytojams lengvai rasti reikiamą informaciją, kūrimą. Tai apima aiškių navigacijos meniu kūrimą, naudingų paieškos įrankių diegimą, greitą puslapių įkėlimą ir akį traukiančių vaizdinių priemonių kūrimą. Visi šie veiksniai padeda sukurti patrauklią aplinką, kuri skatina naudotojus toliau tyrinėti svetainę ir didina tikimybę, kad jie taps klientais.

Kaip UX veikia SEO?

Geras UX dizainas yra labai svarbus norint pagerinti svetainės matomumą tokiose paieškos sistemose kaip „Google” ir „Bing”. Kai potencialūs klientai ieško su jūsų verslu susijusių produktų ar paslaugų, svarbu, kad jūsų svetainė būtų rodoma rezultatų puslapių viršuje. Tai galima pasiekti tik tuo atveju, jei svetainė buvo optimizuota paieškos sistemoms, tinkamai išdėstant raktinius žodžius ir metažymas, taip pat pateikiant aktualų turinį, reguliariai atnaujinamą nauja informacija, susijusia su siūlomu produktu ar paslauga. Tačiau visas šis darbas nueis perniek, jei naudotojai ilgai neužsibus jūsų puslapyje dėl nepatenkinamos naudotojo patirties, pavyzdžiui, lėto krovimo laiko ar sudėtingų navigacijos kelių. Kuo ilgiau lankytojai lieka jūsų puslapyje, tuo geriau SEO, nes tai signalizuoja paieškos sistemoms, kad jūsų puslapyje yra naudingo turinio, o tai lemia aukštesnes pozicijas SERP (paieškos rezultatų puslapiuose).

Vartotojo patirties ir SEO gerinimo būdai

Yra daugybė būdų, kaip vienu metu pagerinti ir naudotojo patirtį, ir SEO:

  • Optimizuoti puslapio įkėlimo laiką: Lėtas puslapio įkrovimas gali paskatinti žmones pasitraukti iš jūsų svetainės dar nespėjus jos iki galo ištyrinėti. Optimizuokite visus naudojamus paveikslėlius, kad jų įkėlimas neužtruktų pernelyg ilgai, jei įmanoma, naudokite spartinančiosios atminties įskiepius, jei reikia, sumažinkite nukreipimų skaičių ir, jei reikia, sumažinkite kodą.
  • Padarykite svetainę pritaikytą: Atsiliepiančios svetainės pritaiko savo išdėstymą pagal naudojamą įrenginį, pateikdamos skirtingo dydžio vaizdus ar tekstą, priklausomai nuo ekrano dydžio, todėl naudotojams lengviau naudotis jūsų svetaine, nepriklausomai nuo to, kokiu įrenginiu jie naudojasi. Taip pat turėtumėte įsitikinti, kad visi spustelėjami elementai, pvz., mygtukai, yra pakankamai dideli, kad juos būtų galima lengvai spustelėti pirštais, užuot naudojus pelę, o tai labai pagerina naudojimosi mobiliaisiais įrenginiais patogumą, todėl daugiau žmonių gali pasiekti jūsų svetainę, net jei jie nesėdi prie kompiuterio.
  • Nuosekli navigacija: Svarbu, kad lankytojai tiksliai žinotų, kur jie gali rasti tai, ko jiems reikia, ir kad jiems nekiltų jokių sunkumų naršyti jūsų svetainėje dėl nenuoseklių meniu struktūrų ar painių nuorodų etikečių ir pan. Įsitikinkite, kad kiekviename puslapyje pateikėte aiškius meniu, kad naudotojai žinotų, kur kas yra, kad jiems būtų ne tik lengviau naršyti, bet ir kad jie būtų labiau įsitraukę į savo apsilankymą, taip pailgindami svetainėje praleidžiamą laiką, o tai teigiamai veikia reitingus.
  • Įtraukite vidines nuorodas: Vidinės nuorodos padeda perduoti autoritetą iš vieno puslapio į kitą jūsų domene, taip padėdamos padidinti reitingus keliose srityse vienu metu! Vidinės nuorodos ne tik palaiko naudotojų susidomėjimą, nes jiems suteikiama daugiau puslapių, susijusių su jau išnagrinėtomis temomis, bet ir leidžia naršymo robotams greitai judėti tarp puslapių, taip sumažinant naršymo sąnaudas ir užtikrinant didesnį indeksavimo greitį.
  • Dėmesys kokybiškam turiniui: Paieškos sistemų algoritmai, vertindami svetaines, pirmenybę teikia turinio kokybei, o ne kiekybei, todėl įsitikinkite, kad viskas, ką pateikiate, yra vertinga, nesvarbu, ar tai būtų tinklaraščio įrašai, apžvalgos, informaciniai straipsniai ir pan.
  • Optimizuoti paiešką balsu: Žmonės vis dažniau renkasi balsinę paiešką, o ne užklausų rašymą, nes ją lengva naudoti, o tai reiškia, kad įmonės turi užtikrinti, jog visi jų svetainių aspektai, įskaitant pavadinimus ir aprašymus, būtų sudaryti iš šnekamosios kalbos, o ne iš techninio žargono.

Išvada

Gera naudotojo patirtis yra neatsiejama veiksmingos SEO strategijos dalis, nes ji labai pagerina bendrą matomumą, o lankytojai per savo apsilankymus lieka įsitraukę, todėl apskritai padidėja konversijų rodikliai. Vadovaudamiesi keliais paprastais patarimais, kaip antai optimizuoti puslapio įkrovimo laiką ir užtikrinti nuoseklią navigacijos struktūrą, pagerinkite UX ir SEO tuo pačiu metu, kad greičiau pasiektumėte norimų rezultatų.