Optimizavimas paieškos sistemoms (SEO) yra neatsiejama sėkmingos svetainės dalis. Tačiau gali būti gana sudėtinga neatsilikti nuo nuolat kintančios SEO specifikos. Daugelis žiniatinklio svetainių valdytojų daro brangiai kainuojančių klaidų, kurios gali turėti neigiamos įtakos jų svetainės SEO rezultatams. Šiame straipsnyje apžvelgsime keletą dažniausiai pasitaikančių SEO klaidų ir kaip jų išvengti.
Raktinių žodžių perpildymas
Raktinių žodžių įterpimas yra vienas seniausių triukų, tačiau jis vis dar užklumpa daugelį interneto svetainių administratorių. Tai reiškia, kad turinyje arba puslapių pavadinimuose pernelyg dažnai naudojami raktiniai žodžiai, siekiant gauti geresnę šių raktinių žodžių poziciją. Tačiau raktažodžių perpildymas neveikia, o per dažnas jų naudojimas gali pakenkti svetainės reitingui. Įsitikinkite, kad visame svetainės turinyje yra natūralių, tinkamų raktažodžių, kurie į turinį įterpti organiškai, neperšant jų per prievartą.
Dubliuojantis turinys
Dar viena dažnai pasitaikanti klaida – dubliuojančio turinio kūrimas jūsų svetainėje. Paieškos sistemos nemėgsta dubliuojančio turinio ir už jį turinčioms svetainėms taikomos rimtos nuobaudos. Jei turite kelis puslapius, kuriuose yra identiškas arba beveik identiškas turinys, imkitės priemonių, kad juos pašalintumėte arba perrašytumėte taip, kad juose būtų pateikta unikali informacija.
Nėra vidinių nuorodų struktūros
Vidinių nuorodų struktūros turėjimas padeda paieškos sistemoms lengviau rasti ir nuskaityti visus jūsų svetainės puslapius. Kurdami naujus puslapius įsitikinkite, kad juose yra nuorodų į kitus svarbius svetainės puslapius (pvz., pagrindinį puslapį). Tai padės paieškos sistemoms greitai ir lengvai aptikti daugiau jūsų svetainės puslapių, o tai apskritai pagerins pozicijas.
Mobiliųjų naudotojų ignoravimas
Kadangi mobiliaisiais įrenginiais naudojasi daugiau žmonių nei bet kada anksčiau, labai svarbu užtikrinti, kad jūsų svetainė būtų optimizuota ne tik kompiuterių, bet ir mobiliųjų įrenginių naudotojams. Pasirūpinkite, kad visas turinys būtų pasiekiamas iš bet kurio įrenginio, naudodami reaguojantį dizainą arba prireikus sukurdami atskirą mobiliąją svetainės versiją. Taip užtikrinsite, kad nesvarbu, iš kokio įrenginio naudotojas apsilankys jūsų svetainėje, jis galės naudotis visomis jos funkcijomis ir lengvai naršyti be jokių problemų.
Neoptimizuojami vaizdai
Paveiksliukai yra svarbi daugelio svetainių dalis ir, jei naudojami tinkamai, gali pagerinti žiūrovų įsitraukimo lygį. Tačiau daugelis svetainių administratorių pamiršta optimizuoti vaizdus, kad jie būtų matomi paieškos sistemose, o tai gali turėti neigiamos įtakos jų pozicijoms, nes paieškos sistemos negali indeksuoti vaizdų taip pat kaip tekstinio turinio. Norėdami užtikrinti, kad paieškos sistemos tinkamai indeksuotų paveikslėlius, įsitikinkite, kad juose yra aprašomosios alt žymos su raktiniais žodžiais, susijusiais su pačiu paveikslėliu ir jo kontekstu puslapyje.
Flash elementų naudojimas
Kadaise „Flash” elementai buvo populiarūs, tačiau šiandien daugelis naršyklių (įskaitant „Google Chrome”) jų nepalaiko dėl su jais susijusios saugumo rizikos, todėl kuriant svetainę arba į esamą svetainę įtraukiant naujus elementus ir (arba) funkcijas, kai tik įmanoma, jų reikėtų vengti. Vietoj jų rinkitės HTML5 elementus, kurie turi panašias funkcijas ir nekelia jokios grėsmės saugumui.
Netinkamai užkoduoti puslapiai
Paieškos sistemos, naršydamos svetaines, naudoja sudėtingus algoritmus, todėl net ir nedidelės kodavimo klaidos gali jas suklaidinti ir dėl to nukentėję puslapiai bus prastai įvertinti arba, dar blogiau, „Google” algoritmai juos apskritai nubaus! Kad išvengtumėte šios problemos, visada įsitikinkite, kad visas kodas patvirtintas pagal W3C standartus, prieš pradėdami bet kokius pakeitimus tiesioginėje gamybos serverio aplinkoje, ir naudokite tinkamus metodus (pvz., .htaccess nukreipimus), kai darote pakeitimus, pvz., keičiate URL adresus ir pan…
Neatliekama jokia analizė ir (arba) bandymai
Galiausiai, viena dažniausių klaidų, kurias daro tinklalapių valdytojai, yra tai, kad atlikę svetainių pakeitimus ir (arba) atnaujinimus neatlieka jokios analizės ar bandymų! Atlikę pakeitimus visada išmatuokite rezultatus, kad nustatytumėte, kas jums geriausiai tinka – ar tai būtų srauto didinimas, ar konversijų rodiklių gerinimas ir t. t. Be tinkamos analizės ir (arba) bandymų nesužinosite, ar tai, ką padarėte, buvo veiksminga siekiant pageidaujamų rezultatų, todėl visada atlikite bandymus prieš pereidami prie kitų projektų!