Schema žymėjimas (angl. schema markup) – tai struktūrizuotų duomenų tipas, kuris pridedamas prie svetainės HTML kodo, kad paieškos sistemoms būtų pateikta papildoma informacija ir kontekstas. Tai svarbus optimizavimo paieškos sistemoms (SEO) aspektas, galintis pagerinti svetainės matomumą ir aktualumą paieškos rezultatų puslapiuose (SERP). Šiame straipsnyje nagrinėsime schemos žymėjimo naudą SEO ir geriausią jos diegimo svetainėje praktiką.
Kas yra schemos žymėjimas?
Schema žymėjimas – tai struktūrizuotų duomenų rūšis, kuri pridedama prie svetainės HTML kodo, kad paieškos sistemoms būtų pateiktas papildomas kontekstas ir informacija. Ji naudojama siekiant padėti paieškos sistemoms suprasti tinklalapio turinį ir paskirtį bei rodyti šią informaciją patogesniu vartotojui būdu SERP.
Yra daug schemų žymėjimo tipų, įskaitant produktų schemą, įvykių schemą ir straipsnių schemą. Kiekviena schemos rūšis pasižymi specifinėmis savybėmis ir atributais, kurie paieškos sistemoms suteikia konkrečios informacijos.
Schemos žymėjimo privalumai
Patobulintas rodymas paieškos sistemose ir turtingos ištraukos (Rich Snippets)
Vienas iš pagrindinių schemos žymėjimo privalumų – geresnis rodymas paieškos sistemose. Pridėjus schemos žymėjimą į svetainę, įmonės gali pateikti paieškos sistemoms išsamesnę ir svarbesnę informaciją apie savo svetainę ir jos turinį. Dėl to SERP gali būti rodomi turtingi fragmentai, t. y. patobulinti paieškos rezultatai, kuriuose pateikiama papildoma informacija ir kontekstas apie tinklalapį. Turtingos ištraukos gali pagerinti svetainės matomumą ir svarbą SERP ir padidinti paspaudimų skaičių bei srautą.
Geresnė naudotojo patirtis ir aktualumas
Schema žymėjimas taip pat gali pagerinti naudotojo patirtį ir svetainės aktualumą. Pateikdamos paieškos sistemoms papildomą kontekstą ir informaciją, schemos žymės gali padėti padidinti paieškos rezultatų tikslumą ir aktualumą. Tai gali pagerinti naudotojų patirtį ir paskatinti naudotojus spausti ir naudotis svetaine.
Didesnis paspaudimų ir lankytojų srautas
Dėl geresnio matomumo ir aktualumo SERP paieškos sistemose gali padaugėti svetainės paspaudimų ir lankytojų srautų. Pateikdamos turtingus fragmentus ir svarbią informaciją SERP, įmonės gali pritraukti daugiau kvalifikuotų ir suinteresuotų naudotojų į savo svetainę.
Geresnis prekės ženklo matomumas
Galiausiai schemos žymėjimas gali pagerinti svetainės prekės ženklo matomumą. Pateikdamos papildomos informacijos ir kontekstą SERP, įmonės gali išsiskirti iš konkurentų ir įtvirtinti savo prekės ženklą kaip autoritetą savo pramonės šakoje.
Geriausia schemos žymėjimo įgyvendinimo praktika
Naudokite atitinkamus ir konkrečius schemų tipus
Įgyvendinant schemų žymėjimą būtina naudoti tinkamus ir konkrečius schemų tipus. Naudojant netinkamą schemą arba naudojant schemą nesusijusiai informacijai, SERP gali būti rodoma neteisinga arba klaidinanti informacija, o tai gali pakenkti naudotojų patirčiai.
Žymėjimui naudokite JSON-LD, mikroduomenis arba RDFa
Yra trys pagrindiniai būdai, kaip svetainėje įdiegti schemos žymėjimą: JSON-LD, mikroduomenys ir RDFa. JSON-LD yra scenarijus, kuris pridedamas prie tinklalapio HTML kodo antraštės ir yra „Google” rekomenduojamas metodas. Microdata ir RDFa yra HTML atributai, kuriuos galima pridėti prie pagrindinio HTML kodo.
Naudokite „Google” duomenų žymeklį, kad būtų lengva įgyvendinti
Įmonėms, kurios dar tik pradeda naudoti schemų žymėjimą, „Google Data Highlighter” yra naudingas įrankis, padedantis lengvai įdiegti schemą. Duomenų žymeklis yra „Google Search Console” funkcija, leidžianti įmonėms pažymėti ir žymėti tam tikrus savo svetainės duomenis nekeičiant HTML kodo.
Schemos žymėjimo testavimas ir patvirtinimas
Labai svarbu išbandyti ir patvirtinti schemų žymėjimą, kad įsitikintumėte, jog jis tinkamai įgyvendintas ir paieškos sistemoms teikia tikslią ir svarbią informaciją. Schemos žymėjimui testuoti ir patvirtinti yra keletas įrankių, įskaitant „Google” struktūrizuotų duomenų testavimo įrankį ir W3C žymėjimo patvirtinimo paslaugą.
Reguliariai atnaujinkite ir prižiūrėkite schemų žymėjimą
Galiausiai labai svarbu reguliariai atnaujinti ir prižiūrėti schemų žymes, kad jos būtų tikslios ir tinkamos. Tai apima schemos atnaujinimą, kai pasikeičia svetainės turinys ar struktūra, ir reguliarų klaidų ar problemų tikrinimą.
Išvada
Apibendrinant galima teigti, kad schemos žymėjimas yra svarbus SEO aspektas, galintis pagerinti svetainės matomumą, aktualumą ir naudotojų patirtį. Įgyvendindamos geriausią praktiką, pavyzdžiui, naudodamos tinkamus ir konkrečius schemų tipus, reguliariai atnaujindamos ir prižiūrėdamos žymėjimą, įmonės gali pagerinti savo pozicijas paieškos sistemose ir padidinti savo svetainės lankomumą. Apskritai schemos žymėjimas yra vertinga priemonė, padedanti pagerinti bet kurios svetainės sėkmę ir matomumą.