Pagrindiniai vidinės SEO optimizacijos tikslai

Vidinis SEO

Kas yra vadinamasis vidinis SEO? Tai yra svetainės ir jos vidinių puslapių optimizacija į kurią įeina puslapių pavadinimų, turinio, vidinių (tarpusavio) nuorodų, URL struktūros ir panašių detalių optimizavimas. Tai yra visiškai kitokia praktika vadinamajam išoriniam SEO, kurio tikslas – optimizuoti išorinius svetainės reputacijos faktorius (pvz. atgalines nuorodas).

Tai – viena svarbiausių visos SEO optimizacijos sudedamųjų dalių. Nekokybiško ar netinkamai optimizuoto turinio beveik neįmanoma iškelti paieškoje remiantis vien išorine optimizacija, t.y. remiantis vien išoriniais signalais apie puslapio reputaciją. O turint omenyje pastaruosius keletą Google paieškos algoritmo atnaujinimų – turinys bei tinkama jo optimizacija dar niekada nebuvo tokie svarbūs.

Nors Google algoritmai vis geriau išmoksta „skaityti“ tekstą ir organiškai įvertinti jo vertę, jie vis dar remiasi daugeliu kriterijų, kurie visada buvo svarbūs SEO pasaulyje. Čia pasistengsime apžvelgti svarbiausius iš jų.

Raktažodžių naudojimas

Anksčiau buvo galima puslapio tekste daug kartų paminėti atitinkamą raktažodį ir tikėtis gerų rezultatų paieškoje. Žinoma, tai buvo laikai, kai Google algoritmai buvo santykinai primityvūs, todėl tokie „triukai“ šiandien norimo efekto nebeduos.

Tačiau nepaisant to, Google algoritmai vis dar ieško pagrindinių raktažodžių puslapio tekste ir bent iš dalies pagal tai sprendžia turinio esmę ir jo aktualumą tam tikrų raktažodžių atžvilgiu. Todėl nepaisant to, kad nuolatinis raktažodžių kartojimas tekste nebesuteiks didelių privilegijų Google paieškoje, bent keletą kartų paminėti savo raktažodį (ir jo sinonimus!) įvairiose teksto vietose yra naudinga, nes tai leidžia Google geriau suprasti puslapio esmę.

Taip pat svarbu ne tik panaudoti raktažodį tekste, bet būtent pirmuose jo pastraipose, kurioms didesnę svarbą suteikia patys Google algoritmai. Grubi taisyklė SEO pasaulyje yra tokia: pagrindinį raktažodį paminėkite bent kartą tarp pirmų 100-150 žodžių. Būtų natūralu tikėtis, kad tekstas pagrindinį savo raktažodį, kuri apibrėžtų jo temą ir esmę, tekste panaudotų pakankamai anksti. O nepaisant visko, Google algoritmai yra būtent apie natūralumą.

Tačiau svarbiausia savo pagrindinį raktažodį paminėti ne kur kitur, o puslapio pavadinime. Turbūt nėra kitos vietos, kuri geriau atspindėtų apie ką yra puslapis ir kokia yra jo esmė. Todėl nepriklausomai nuo raktažodžio, Google paieškos rezultatuose beveik visuomet rasite tik tuos puslapius, kurie savo pavadinime pamini raktažodį, pagal kurį yra ieškomi. Vėlgi, natūralu tikėtis, kad puslapis savo temą ir esmę apibrėš būtent savo pavadinimu ir todėl ten paminės savo pagrindinį raktažodį ar bent jau jo sinonimą.

Be to, lygiai taip pat kaip ir pirmųjų teksto pastraipų atžvilgiu, Google didesnį svorį suteikia pavadinimo pradžioje naudojamiems žodžiams. Todėl jei tai įmanoma, stenkitės savo pagrindinį raktažodį vartoti kuo arčiau pavadinimo pradžios, o geriausia – pačioje jo pradžioje.

Google taip pat suteikia didesnį svorį ir antrinėms antraštėms, dar žinomomis kaip H2, H3 ir t.t. Todėl patartina savo tekstą struktūruoti atskiras jo dalis atskiriant atitinkama antraščių žyme. Tai yra naudinga ne tik Google atžvilgiu, bet naudinga ir skaitytojams. O kaip pamatysime kiek žemiau – skaitytojų pasitenkinimo jūsų puslapiu rodikliai Google algoritmuose tampa vis svarbesni ir turi vis didesnį svorį.

Nuorodų naudojimas

Dar vienas signalas Google, kuris padeda suvokti apie ką yra jūsų puslapis bei įsitikinti jo verte – nuorodų naudojimas. Ne, mes nekalbame apie įeinančias nuorodas. Tai labai svarbu, bet tai – išorinio SEO reikalas. Mes kalbame apie išeinančias nuorodas, t.y. nuorodas, kurias jūs naudojate savo tekste.

Svarbu naudoti tiek išeinančias nuorodas į kitus jūsų svetainės puslapius, tiek išeinančias nuorodas į kitas svetaines. Tai gali būti neintuityvu ir nelogiška, bet kaip ir minėjome – Google vertina natūralumą, o bet koks kokybiškas, naudingas ir profesionalus turinys negali išsiversti be išeinančių nuorodų. Įvairiausi bandymai, mūsų bei kitų SEO ekspertų patirtis tą taip pat patvirtina.

Turinio kokybė

Žinoma, nepaisant visko, galiausiai viskas susiveda į turinio kokybę. Nepaisant aukščiau išvardintų patarimų, jei jūsų tekstas nebus kokybiškas, unikalus ir naudingas skaitytojui – nesitikėkite, kad jis užims aukštas pozicijas Google paieškoje, ypatingai kalbant apie konkurencingus raktažodžius.

Pačiu svarbiausia kriterijumi visada išliks puslapio turinys. Tai reiškia ne tik turinį su daug žodžių, bet ir turinį, kuris turi pridėtinės vertės ir nėra tiesiog kitais žodžiais perrašytas tekstas, kuris jau egzistuoja internete. Žinoma, kartais ir tokio turinio gali pakakti, bet jei kalbėsime apie konkurencingus raktažodžius – to tikrai bus maža.

Todėl būkite išsamūs, pateikite pavyzdžių, atnaujinkite savo turinį, naudokite daug paveikslėlių, pagrįskite savo teiginius nuorodomis į didelį autoritetą turinčius puslapius (tai yra būtinybę jei rašote YMYL puslapius).

Taip pat svarbu turėti omenyje ir tai, kokį paieškos naudotojo poreikį raktažodis sufleruoja. Jei naudotojas į paieškos laukelį įveda „automobilių nuoma“, tai tikriausiai jis ieško ne puslapio aprašančio automobilių nuomą, bet puslapio siūlančio šią paslaugą. Todėl tokiu atveju neužteks viso labo parašyti kokybiška tekstą apie automobilių nuomą ir atitikti visus aukščiau minimus kokybės standartus.

Lankytojų pasitenkinimas

Lankytojų pasitenkinimo rodikliai įgauna vis didesnę reikšmę Google algoritmuose. Todėl nebeužtenka savo turinio optimizuoti tik akliems Google robotams, bet yra itin svarbu jį tinkamai optimizuoti ir lankytojui. Google vis geriau atskiria tokį turinį, o ateityje šioje srityje tobulės dar labiau.

Apie ką mes kalbame? Iš esmės apie visus kriterijus, kurie gali įtakoti lankytojo patirtį jūsų svetainėje. Pradėkime nuo tokių dalykų, kaip turinio prieinamumas. Jūsų puslapyje apsilankęs lankytojas nori savo tikslą patenkinti kuo greičiau ir paprasčiau. Tačiau jei jam reikės ilgai laukti, kol jūsų puslapis bus užkrautas, o jį užkrovus jame bus sunku surasti reikiamą informaciją (pvz. dėl perteklinių reklamų ar dėl to, kad ji nebus pateikta puslapio pradžioje, bet reikalaus lankytojo tempti puslapį toli į apačią), tikėtina, kad lankytojas jūsų puslapyje ilgai neužsibus ir grįš į paiešką ieškoti kitų puslapių. Tai – signalas Google, kad jūsų puslapis, nepaisant formalios jo kokybės, nėra tinkamai pritaikytas patenkinti paieškos naudotojų lūkesčius.

Trumpai tariant, tokie dalykai kaip lankytojų puslapyje praleidžiamas laikas, kaip dažnai jie sugrįžta į paieška ir ją tęsia, kaip greitai yra užkraunamas jūsų puslapis, ar jame yra naudojami unikalūs paveikslėliai, ar jūsų puslapyje yra aktyvi bendruomenė, kuri dalinasi savo nuomone ir t.t. ir pan. – visi šie kriterijai taip pat turi įtakos jūsų Google pozicijoms.

Atkreipę dėmesį į šiuos kriterijus ir tinkamai paruošę ar atnaujinę savo turinį, galite tikėtis teigiamų pokyčių Google paieškos rezultatuose 2020 metais.

Detaliau apie vidinio SEO optimizaciją 2020 metais anglų kalba galite skaityti čia: https://backlinko.com/on-page-seo