„Google Search Console” yra vertingas įrankis svetainių savininkams ir skaitmeninės rinkodaros specialistams, norintiems pagerinti svetainių našumą ir matomumą paieškos rezultatuose. Šiame straipsnyje pateiksime išsamią „Google Search Console” apžvalgą, įskaitant tai, kaip susikurti paskyrą, kaip naudoti šį įrankį svetainių našumui gerinti ir kai kurias išplėstines funkcijas bei patarimus, kaip efektyviai naudotis šiuo įrankiu.
Kas yra Google Search Console?
Google Search Console yra nemokama Google siūloma platforma, kuri leidžia svetainių savininkams stebėti ir prižiūrėti savo svetainės buvimą paieškos rezultatuose. Įrankyje pateikiama daug informacijos ir išteklių, skirtų svetainės veikimui gerinti, pavyzdžiui, duomenys apie srautą ir paieškos užklausas, įspėjimai apie naršymo klaidas ir saugumo problemas, taip pat svetainės turinio ir struktūros optimizavimo įrankiai. Naudodamiesi „Google Search Console” galite užtikrinti, kad jūsų svetainė veiktų kuo geriau ir būtų matoma naudotojams, ieškantiems jūsų siūlomų produktų ar paslaugų.
Google Search Console paskyros nustatymas
Prieš pradėdami naudotis „Google Search Console”, turėsite patikrinti, ar jums priklauso svetainė, kurią norite įtraukti į platformą. Yra keletas nuosavybės patvirtinimo būdų, įskaitant DNS įrašo pridėjimą, HTML failo įkėlimą į svetainę arba „Google Analytics” ar „Google Tag Manager” paskyros naudojimą. Patikrinę nuosavybę, galite atlikti šiuos veiksmus ir sukurti „Google Search Console” paskyrą:
Eikite į „Google Search Console” pagrindinį puslapį (https://search.google.com/search-console).
Spustelėkite mygtuką „Pradėti dabar”.
Prisijunkite prie savo „Google” paskyros arba susikurkite naują paskyrą, jei jos dar neturite.
Įveskite svetainės, kurią norite įtraukti į platformą, URL adresą.
Pasirinkite pageidaujamą nuosavybės patvirtinimo būdą.
Vadovaukitės pateiktomis instrukcijomis, kad užbaigtumėte tikrinimo procesą.
Patikrinus svetainę, būsite perkelti į „Google Search Console” prietaisų skydelį, kuriame galėsite naudotis visomis įrankio funkcijomis ir ištekliais.
Naudojimasis „Google Search Console” svetainių našumui gerinti
Sukūrę „Google Search Console” paskyrą, galite pradėti naudoti įrankį, kad pagerintumėte savo svetainės veikimą paieškos rezultatuose. Štai keletas būdų, kaip galite naudoti „Google Search Console”, kad optimizuotumėte savo svetainę:
Svetainių žemėlapių ir atskirų URL pateikimas indeksavimui: Svetainės žemėlapis – tai failas, kuriame išvardyti visi jūsų svetainės puslapiai ir nurodyta, kur juos rasti „Google” naršyklėms. Pateikdami svetainės žemėlapį „Google Search Console”, galite užtikrinti, kad visi jūsų svetainės puslapiai būtų indeksuojami ir įtraukiami į paieškos rezultatus. Taip pat galite pateikti indeksuoti atskirus URL adresus, jei neseniai papildėte svetainę nauju turiniu ir norite, kad jis būtų kuo greičiau įtrauktas į paieškos rezultatus.
Naršymo klaidų nustatymas ir taisymas: Kai „Google” naršymo robotai negali pasiekti arba indeksuoti tam tikrų jūsų svetainės puslapių, atsiranda naršymo klaidų. Patikrinę „Google Search Console” ataskaitą „Crawl Errors”, galite nustatyti problemas, dėl kurių jūsų puslapiai negali būti indeksuojami, ir imtis veiksmų joms ištaisyti.
Srauto ir paieškos užklausų duomenų stebėjimas: „Google Search Console” teikia duomenis apie jūsų svetainės srautą iš „Google” paieškos rezultatų, įskaitant paspaudimų, parodymų skaičių ir vidutinę jūsų svetainės poziciją paieškos rezultatuose. Taip pat galite matyti paieškos užklausas, dėl kurių į jūsų svetainę patenka srautas, ir pasinaudoti šia informacija, kad optimizuotumėte turinį ir pagerintumėte svetainės matomumą paieškos rezultatuose.
Naudojimasis mobiliojo naudojimo galimybių ataskaita: Vis daugiau naudotojų internetu naudojasi iš mobiliųjų įrenginių, todėl labai svarbu užtikrinti, kad jūsų svetainė būtų pritaikyta mobiliesiems įrenginiams. „Google Search Console” esančioje mobiliojo naudojimo tinkamumo ataskaitoje parodomos visos problemos, kurios gali turėti įtakos jūsų svetainės tinkamumui naudoti mobiliesiems įrenginiams, pavyzdžiui, per mažas tekstas, kad jį būtų galima perskaityti, arba per arti vienas kito esantys mygtukai. Spręsdami šias problemas galite pagerinti mobiliųjų lankytojų naudotojo patirtį ir padidinti tikimybę, kad jūsų svetainė bus gerai įvertinta mobiliosios paieškos rezultatuose.
Išplėstinės Google Search Console funkcijos
Be pirmiau minėtų pagrindinių funkcijų, „Google Search Console” taip pat siūlo daugybę pažangių įrankių ir išteklių, skirtų svetainės veikimui ir išvaizdai paieškos rezultatuose optimizuoti. Kai kurios iš šių funkcijų:
struktūrizuotų duomenų testavimas: Struktūruoti duomenys – tai būdas formatuoti svetainės turinį taip, kad paieškos sistemos jį lengviau suprastų. Naudodami struktūrizuotus duomenis galite padėti savo svetainei rodyti specialius paieškos rezultatus, vadinamus „turtingais rezultatais”, kurie gali apimti tokius dalykus kaip reitingai ir apžvalgos, receptų kortelės ir renginių sąrašai. Naudodami „Google Search Console” struktūrizuotų duomenų testavimo įrankį galite išbandyti savo struktūrizuotus duomenis ir įsitikinti, kad „Google” juos tinkamai interpretuoja.
Nuorodų panaikinimas: Jei pastebėjote, kad jūsų svetainė gavo daug nekokybiškų arba nepageidaujamų atgalinių nuorodų, galite naudoti „Google Search Console” įrankį „Disavow Links” ir nurodyti „Google” neatsižvelgti į šias nuorodas reitinguojant jūsų svetainę. Tai gali padėti apsaugoti jūsų svetainę nuo „Google” bausmės už nekokybiškas atgalines nuorodas.
Paieškos išvaizdos gerinimas: „Google Search Console” pateikiama nemažai įrankių ir išteklių, skirtų pagerinti jūsų svetainės išvaizdą paieškos rezultatuose, įskaitant pagreitintų mobiliųjų puslapių (AMP) ataskaitą, kuri parodo, kaip jūsų svetainė veikia AMP platformoje, ir turtingų rezultatų testą, kuris leidžia išbandyti savo svetainės struktūrizuotus duomenis ir pamatyti, kaip jie gali atrodyti turtinguose rezultatuose.
Patarimai, kaip veiksmingai naudotis Google Search Console
Norint kuo geriau išnaudoti „Google Search Console”, svarbu reguliariai tikrinti ir atnaujinti savo svetainės informaciją ir stebėti, ar nekyla problemų ar pokyčių. Pateikiame keletą patarimų, kaip veiksmingai naudotis šiuo įrankiu:
Nustatykite el. pašto įspėjimus svarbiems pranešimams gauti: „Google Search Console” gali siųsti įspėjimus apie tokius dalykus, kaip naršymo klaidos, saugumo problemos ir svetainės veikimo pokyčiai. Nustatę įspėjimus el. paštu, galite būti informuoti apie problemas, į kurias gali prireikti jūsų dėmesio, ir laiku imtis veiksmų joms išspręsti.
Reguliariai tikrinkite ir atnaujinkite savo svetainės informaciją: Norėdami užtikrinti, kad „Google Search Console” teiktų tikslią ir naujausią informaciją apie jūsų svetainę, turėtumėte reguliariai tikrinti ir atnaujinti savo svetainės informaciją, pavyzdžiui, svetainės žemėlapį ir pageidaujamo domeno nustatymus.
Naudokitės API, kad galėtumėte teikti pritaikytas ataskaitas ir atlikti analizę: Jei norite iš „Google Search Console” gauti dar daugiau naudos, galite naudotis įrankio API (programų programavimo sąsaja), kad gautumėte prieigą prie duomenų ir sukurtumėte pritaikytas ataskaitas bei analizę. Tai gali būti ypač naudinga didesnėms svetainėms arba skaitmeninės rinkodaros specialistams, kurie nori stebėti konkrečius rodiklius ar tendencijas per tam tikrą laiką.
Išvada
„Google Search Console” yra galingas įrankis svetainių savininkams ir skaitmeninės rinkodaros specialistams, norintiems pagerinti savo svetainių našumą ir matomumą paieškos rezultatuose. Sukurdami paskyrą, pateikdami svetainių žemėlapius ir atskirus URL indeksavimui, stebėdami lankytojų srautą ir paieškos užklausų duomenis bei naudodamiesi išplėstinėmis funkcijomis, pavyzdžiui, struktūrizuotų duomenų testavimu ir paieškos išvaizdos tobulinimu, galite optimizuoti savo svetainę ir padidinti jos galimybes užimti geras pozicijas paieškos rezultatuose. Reguliariai tikrindami ir atnaujindami savo svetainės informaciją bei nustatydami el. pašto įspėjimus svarbiems pranešimams gauti, galėsite stebėti visas problemas, kurios gali turėti įtakos jūsų svetainės veikimui, ir laiku imtis veiksmų joms pašalinti. Jei dar nepradėjote naudotis „Google Search Console”, raginame išbandyti ją ir įsitikinti, kokią naudą ji gali suteikti jūsų svetainei.