Rekomenduojami fragmentai (angl. featured snippets) tapo svarbia SEO dėlionės dalimi. Iš tiesų didelė dalis visų paspaudimų „Google” paieškos rezultatuose generuojami dėl pateikiamų fragmentų. Turint tai omenyje, nenuostabu, kodėl daugelio rinkodaros specialistų ir SEO specialistų prioritetu tapo optimizavimas atsižvelgiant į pateikiamus fragmentus.
Kas yra rekomenduojami fragmentai?
Rekomenduojami fragmentai – tai trumpi teksto blokai, rodomi paieškos rezultatų puslapio (SERP) viršuje. Jie rodomi atsakant į tiesioginius klausimus ar užklausas ir pateikia greitus atsakymus, kad naudotojai greičiau rastų tai, ko ieško. Šiuose fragmentuose dažnai pateikiama atsakymo santrauka su nuoroda į šaltinio puslapį, kuriame pateikiama daugiau informacijos.
Kodėl turėtumėte optimizuotis pagal „Featured Snippets”?
Optimizavimas atsižvelgiant į rodomus fragmentus yra labai svarbus bet kuriai skaitmeninės rinkodaros strategijai, nes jis gali padėti dominuoti SERP ir būti labiau matomiems. Štai keletas papildomų privalumų:
- „Stone Temple Consulting” atlikto tyrimo duomenimis, optimizavus featured snippet optimizavimą, CTR vidutiniškai padidėja 8,6%.
- Geresnis matomumas – Jei efektyviai optimizuosite turinį, jūsų svetainė SERP’e bus rodoma du kartus: vieną kartą po featured snippet, o kitą kartą – po kitais organiniais sąrašais; taip padidėja tikimybė, kad ant jos bus paspausta.
- Didesnis lankytojų srautas – pasiekus trokštamą „nulinę poziciją”, gali padidėti paspaudimų ir parodymų skaičius; tai reiškia, kad į jūsų svetainę iš organinių paieškų ateina daugiau lankytojų.
- Didesnis pasitikėjimas – naudotojai yra linkę labiau pasitikėti atsakymais, gautais iš pateikiamų fragmentų, nei kitais šaltiniais, nes jie gaunami tiesiogiai iš „Google”; kai naudotojai atpažįsta jūsų prekės ženklo pavadinimą kaip atsakymo nulinėje pozicijoje dalį, padidėja su juo susijęs prekės ženklo žinomumas.
- Paieškos balsu – tai tampa vis populiaresnė paieška, ypač tarp jaunosios kartos atstovų; optimizavimą balsinėms paieškoms galima pagerinti naudojant pateikiamus fragmentus, nes juose pateikiami atsakymai natūralia kalba, o ne tik paprasti tekstai SERP.
Kaip optimizuoti turinį, kad jis atitiktų rekomenduojamus fragmentus?
Štai keletas veiksmų, kurių galite imtis, kad optimizuotumėte savo turinį, kad jis būtų pritaikytas pateikiamoms ištraukoms:
- Nustatykite tikslines užklausas – pradėkite nuo atitinkamų raktažodžių ir frazių, susijusių su jūsų verslu ar tema, tyrimo; tada nustatykite, kurios užklausos generuoja rodomų fragmentų langelį SERP’e, kad rašydami naują turinį arba atnaujindami esamą galėtumėte sutelkti dėmesį būtent į juos.
- Naudokite sąrašus – struktūrizuoti duomenys, pavyzdžiui, lentelės arba sąrašai, dažnai užima pagrindinę vietą snippet langeliuose; jei įmanoma, apsvarstykite galimybę turinį formatuoti į punktus arba numeruotus sąrašus, kad jis geriau išsiskirtų, palyginti su paprasto teksto straipsniais.
- Užduokite klausimus – Geriausias būdas patekti į nulinę poziciją – tiesiogiai užduoti klausimus; įsitikinkite, kad bet koks jūsų pasirinktas klausimas atitinka tai, ką žmonės, ieškodami atsakymų tomis temomis, iš tikrųjų įves į „Google”, kad nešvaistytumėte laiko optimizuodami tai, ko niekas niekada neieškos!
- Rinkitės aiškius pavadinimus ir paantraštes – kurdami pavadinimus ir paantraštes, naudokite žodžius, kurie atkreipia dėmesį, bet taip pat tiksliai nurodo, kokia informacija pateikiama toliau; jei įmanoma, pavadinimuose ir paantraštėse pridėkite skaičių, nes tai dažnai pastebima aukščiausias pozicijas užimančiuose SERP puslapiuose, kuriuose virš jų yra iškirpti langeliai (pvz., „5 būdai, kaip …”).
- Naudokite vaizdinę medžiagą – jei įmanoma, rašydami pranešimus kartu su tekstiniu turiniu naudokite vaizdinę medžiagą, pavyzdžiui, GIF, vaizdo įrašus ar ekrano nuotraukas; tai padeda geriau atkreipti skaitytojų dėmesį nei paprasto teksto straipsniai, be to, padidėja tikimybė, kad dėl savo vizualinio patrauklumo jie atsidurs nulinėje pozicijoje!
- Vidinės nuorodos – vidinės nuorodos padeda kontekstualizuoti informaciją įraše ir padeda paieškos sistemoms lengvai rasti susijusius straipsnius; apsvarstykite galimybę pridėti vidinių nuorodų, kai tik įmanoma, kad skaitytojai galėtų nagrinėti tolesnes temas, susijusias su tuo, apie ką jie jau skaito!
- Stebėkite rezultatus – Galiausiai nepamirškite, kad optimizavimas visada turėtų būti atliekamas strategiškai, remiantis duomenų analize; stebėkite, kaip tam tikri kūriniai veikia, palyginti su kitais, naudodami analizės įrankius, tokius kaip „Google Search Console”, „Ahrefs Site Explorer” ir kt. Tai padės priimti sprendimus dėl to, kurias temas reikėtų periodiškai atnaujinti arba apskritai nutraukti !
Išvada
Optimizavimas pagal featured snippets ne tik didina matomumą, bet ir organiškai padidina paspaudimų skaičių (CTR), nes naudotojams pateikiami greiti atsakymai tiesiai iš „Google” paieškos rezultatų puslapių (SERP). Svarbu ne tik nustatyti tikslines užklausas, bet ir tinkamai suformatuoti turinį, kai tik įmanoma, naudojant kabutes ir (arba) sąrašus kartu su vaizdine medžiaga . Be to , vidines nuorodas reikėtų naudoti strategiškai ir atidžiai stebėti jų veikimą naudojant analizės priemones. Galiausiai , jei tai daroma teisingai, turinio optimizavimas gali padėti prekių ženklams pasiekti aukštesnę poziciją nei jų konkurentai, o dėl buvimo nulinėje pozicijoje – didesnį prekių ženklo atpažįstamumą!