Optimizavimas paieškos sistemoms (SEO) yra svarbi bet kurios skaitmeninės rinkodaros strategijos sudedamoji dalis. Tinkamai naudodamos SEO, įmonės gali lengvai padidinti savo svetainės matomumą ir taip pritraukti daugiau potencialių klientų. Norint užtikrinti, kad svetainė būtų tinkamai optimizuota, būtina žinoti, kokius rodiklius reikėtų stebėti, kad būtų galima įvertinti pažangą ir prireikus atlikti pakeitimus. Štai trys svarbiausios SEO metrikos, į kurias dėmesį turėtų atkreipti kiekviena įmonė.
Raktinių žodžių reitingai
Kalbant apie SEO, raktažodžių reitingai yra bene svarbiausia metrika, kurią reikia sekti. Raktiniai žodžiai – tai frazės arba žodžiai, kurių kas nors ieškotų paieškos sistemoje, ieškodamas jūsų įmonės siūlomo produkto arba paslaugos. Norint suprasti, kiek veiksmingos yra jūsų optimizavimo pastangos, labai svarbu žinoti, pagal kokius raktažodžius jūsų svetainė užima svarbią vietą tarp kitų svetainių. Stebėdami raktažodžių pozicijas laikui bėgant, galite nustatyti, kurios strategijos yra veiksmingos, o kurias reikia tobulinti.
Organinis srautas
Organinis srautas – tai srautas iš neapmokamų šaltinių, pavyzdžiui, paieškos sistemų, tokių kaip „Google” ar „Bing”, socialinės žiniasklaidos svetainių, tokių kaip „Facebook” ar „Twitter”, arba kitų neapmokamų šaltinių, pavyzdžiui, tinklaraščių įrašų ar diskusijų forumuose. Organinis srautas yra vienas svarbiausių SEO rodiklių, nes parodo, kiek žmonių iš tikrųjų pamatė jūsų svetainę, nors į ją nepateko tiesiogiai iš reklamos. Laikui bėgant organinio srauto stebėjimas gali padėti įvertinti, kaip sėkmingos jūsų optimizavimo pastangos, ir prireikus jas atitinkamai pakoreguoti.
Konversijų rodiklis
Galiausiai, konversijų rodiklis yra dar vienas svarbus rodiklis, kurį verta stebėti vertinant SEO taktikos sėkmę. Konversijų rodiklis rodo, kiek svetainės lankytojų atlieka norimą veiksmą, pavyzdžiui, užsiprenumeruoja naujienlaiškį, parsisiunčia elektroninę knygą, perka ir pan. Laikui bėgant stebėdami konversijų rodiklį, galite geriau suprasti, ar jūsų optimizavimo pastangos yra veiksmingos skatinant konversijas, ir, jei reikia, atlikti atitinkamus pakeitimus.
Rezultatų analizė ir aiškinimas
Surinkus visus šiuos duomenis apie pagrindinius SEO rodiklius, pavyzdžiui, raktažodžių pozicijas, organinį srautą ir konversijų rodiklius, svarbu išanalizuoti ir interpretuoti, ką šie rezultatai reiškia tolesnėms jūsų optimizavimo pastangoms. Pavyzdžiui, jei pastebėjote, kad organinis srautas gerokai padidėjo, bet konversijų rodiklis nepasikeitė, galbūt reikėtų iš naujo apsvarstyti tikslinio nukreipimo būdus arba galbūt pakoreguoti raginimo atlikti veiksmą elementus, kad visi papildomi lankytojai, kurių sulaukė dėl optimizavimo pastangų, pasiektų daugiau konversijų. Kita vertus, jei pastebėjote, kad raktažodžių pozicijos pagerėjo, bet organinis lankytojų srautas nepakito, gali būti, kad kyla tam tikrų puslapio optimizavimo problemų, pavyzdžiui, prastos antraštinės žymos arba metaaprašymai, kurias reikia išspręsti, kad šie aukštesnes pozicijas užimantys raktažodžiai pradėtų pritraukti daugiau lankytojų iš tokių paieškos sistemų kaip „Google” ir „Bing”.
Išvada
Apibendrinant galima pasakyti, kad pagrindinių SEO rodiklių, tokių kaip raktažodžių reitingai, organinis srautas ir konversijų rodikliai, stebėjimas gali suteikti vertingos informacijos apie tai, kaip gerai veikia optimizavimo kampanija, ir apie sritis, kurias galima patobulinti, kad rezultatai būtų kuo geresni. Reguliariai analizuodamos šiuos rodiklius ir prireikus atlikdamos pakeitimus, įmonės gali užtikrinti, kad jų svetainės būtų tinkamai optimizuotos, siekiant maksimalaus matomumo įvairiuose kanaluose, įskaitant tokias paieškos sistemas kaip „Google” ir „Bing”.