A/B testavimas, dar vadinamas daliniu testavimu, – tai dviejų tinklalapio ar programėlės versijų palyginimo metodas, kuriuo siekiama nustatyti, kuri iš jų veikia geriau. Tai labai svarbus konversijų rodiklio optimizavimo (CRO) aspektas, kuris yra būtinas bet kuriai įmonei, siekiančiai pagerinti savo buvimą ir sėkmę internete. Šiame straipsnyje gilinsimės į A/B testavimo naudą optimizuojant paieškos sistemas (SEO) ir į tai, kaip jis gali būti naudojamas siekiant pagerinti jūsų svetainės našumą.
Kas yra A/B testavimas?
Atliekant A/B testavimą sukuriamos dvi tinklalapio arba programos versijos, kuriose keičiamas vienas kintamasis. Pavyzdžiui, vienoje versijoje gali būti raudonas raginimo atlikti veiksmą (CTA) mygtukas, o kitoje – žalias CTA mygtukas. Tada šios dvi versijos parodomos atrinktai naudotojų grupei, o pagal jų sąveikos duomenis nustatoma, kuri versija veikia geriau.
A/B testavimas yra labai svarbi rinkodaros specialistų ir įmonių priemonė, nes leidžia priimti duomenimis pagrįstus sprendimus dėl svetainės ar programėlės dizaino ir funkcionalumo. Tai leidžia jiems nustatyti, kas geriausiai veikia jų auditoriją, ir atlikti reikiamus pakeitimus, kad pagerėtų bendra naudotojų patirtis (UX) ir konversijų rodikliai.
A/B testavimo nauda SEO
Geresni konversijų rodikliai ir naudotojų patirtis
Vienas iš pagrindinių A/B testavimo privalumų – galimybė pagerinti konversijų rodiklius. Testuodami skirtingus svetainės elementus galite nustatyti, kas motyvuoja naudotojus imtis veiksmų – užpildyti formą, pirkti ar užsiprenumeruoti naujienlaiškį.
Svetainės UX gerinimas yra labai svarbus SEO, nes jis tiesiogiai veikia naudotojų elgseną ir konversijų tikimybę. Atlikdami A/B bandymus su įvairiais dizaino elementais, pavyzdžiui, išdėstymu, spalvų schema ir šriftu, galite nustatyti, kas geriausiai atsiliepia jūsų auditorijai, ir sukurti jiems sklandesnę ir malonesnę patirtį.
Didesnis svetainės lankomumas ir pajamos
A/B testavimas taip pat gali padėti padidinti svetainės lankomumą ir pajamas. Nuolat optimizuodami savo svetainę bandymais, galite pagerinti jos bendrą veikimą ir padaryti ją patrauklesnę tiek naudotojams, tiek paieškos sistemoms. Tai gali padidinti paieškos sistemų pozicijas ir organinį srautą, o tai reiškia didesnį konversijų ir pajamų potencialą.
Geresnis naudotojų elgsenos ir pageidavimų supratimas
A/B testavimas leidžia surinkti vertingų įžvalgų apie naudotojų elgseną ir pageidavimus. Analizuodami testų metu surinktus duomenis, galite geriau suprasti, kas motyvuoja jūsų auditoriją, o kas ne. Šią informaciją galima panaudoti siekiant pritaikyti rinkodaros pastangas ir sukurti tikslingesnę bei labiau pritaikytą naudotojų patirtį.
Kaip atlikti A/B testavimą
A/B testo nustatymas
Prieš atlikdami A/B testą, turite nustatyti, ką norite testuoti, ir atitinkamai nustatyti testą. Kai kurie bendri elementai, kuriuos galima išbandyti, yra šie:
- antraštės ir pavadinimai
- Vaizdai ir grafika
- Kvietimo atlikti veiksmą mygtukai
- išdėstymas ir dizainas
- kopija ir turinys
- Labai svarbu vienu metu išbandyti tik vieną kintamąjį, kad būtų galima tiksliai nustatyti pakeitimo poveikį.
Kontrolinės grupės ir bandomųjų kintamųjų pasirinkimas
Nusprendę, kokį elementą norite išbandyti, turite nustatyti kontrolinę grupę ir bandomuosius kintamuosius. Kontrolinė grupė – tai tinklalapio arba programos versija, kuri bus naudojama kaip atskaitos taškas palyginimui. Bandomasis kintamasis – tai elementas, kuris keičiamas antrojoje versijoje.
Labai svarbu užtikrinti, kad kontrolinė grupė ir bandomieji kintamieji būtų kuo panašesni, išskyrus vieną bandomą elementą. Taip bus užtikrinta, kad bet kokius veiklos rezultatų skirtumus būtų galima tiksliai priskirti bandomajam kintamajam.
Imties dydžio ir statistinio reikšmingumo nustatymas
Norint užtikrinti rezultatų tikslumą, labai svarbu nustatyti A/B testo imties dydį. Imties dydis turėtų būti pakankamai didelis, kad būtų galima gauti patikimų duomenų, bet ne toks didelis, kad testas užtruktų pernelyg ilgai.
Atliekant A/B testą taip pat labai svarbu atsižvelgti į statistinį reikšmingumą. Statistinis reikšmingumas – tai tikimybė, kad testo rezultatai gauti ne dėl atsitiktinumo, o dėl testo kintamojo. Įprasta taisyklė – siekti 95 % patikimumo lygio, t. y. yra 95 % tikimybė, kad rezultatai gauti ne dėl atsitiktinumo.
Rezultatų analizė ir aiškinimas
Atlikus A/B testą, būtina išanalizuoti ir interpretuoti rezultatus, kad nustatytumėte, kuri versija buvo geresnė. Duomenims analizuoti galima naudoti įvairias priemones ir rodiklius, pavyzdžiui, konversijų rodiklius, paspaudimų skaičių ir atmetimo rodiklius.
Labai svarbu atidžiai peržiūrėti duomenis ir atsižvelgti į visus galimus kintamuosius, kurie galėjo turėti įtakos rezultatams. Taip pat svarbu atlikti tolesnius bandymus, kad patvirtintumėte išvadas ir užtikrintumėte, jog rezultatai yra nuoseklūs.
Geriausia A/B testavimo praktika
Testo planavimas ir tikslų nustatymas
Prieš atliekant A/B testą būtina turėti aiškų planą ir aiškiai apibrėžtus tikslus. Tai padės užtikrinti, kad testas būtų tikslingas ir aktualus, o rezultatus būtų galima tiksliai išmatuoti ir įvertinti.
Kelių testų vykdymas vienu metu
Siekiant nuolat optimizuoti svetainę ir gerinti jos veikimą, labai svarbu reguliariai atlikti A/B testus. Tačiau nerekomenduojama vienu metu atlikti kelių testų, nes gali būti sunku tiksliai interpretuoti rezultatus. Geriausia vienu metu atlikti po vieną testą ir kruopščiai išanalizuoti rezultatus prieš pereinant prie kito testo.
Svetainės stabilumo ir saugumo užtikrinimas
A/B testavimas gali apkrauti jūsų svetainę, ypač jei vienu metu atliekate kelis testus. Labai svarbu užtikrinti, kad testavimo proceso metu jūsų svetainė būtų stabili ir saugi, kad būtų išvengta bet kokių sutrikimų ar problemų.
Išvada
Apibendrinant galima teigti, kad A/B testavimas yra vertinga priemonė, padedanti pagerinti konversijų rodiklius, padidinti svetainės lankomumą ir pajamas bei geriau suprasti naudotojų elgseną ir pageidavimus. Kruopščiai planuodamos ir atlikdamos A/B testus, įmonės gali optimizuoti savo svetaines ir sukurti geresnę bendrą naudotojų patirtį savo auditorijai. Todėl A/B bandymai turėtų būti labai svarbi bet kurios įmonės paieškos sistemų optimizavimo ir skaitmeninės rinkodaros strategijos dalis.