2020 sausio mėnesio Google atnaujinimas

Kaip tikriausiai girdėjote ar pastebėjote, šių metų sausio mėnesį įvyko dar vienas Google algoritmo atnaujinimas, turėjęs didelės įtakos daliai svetainių pozicijų paieškoje.

Stebint mūsų pačių prižiūrimų puslapių pokyčius bei sekant diskusijas SEO bendruomenėse internete, beveik akivaizdu, kad tai buvo dar vienas iš jau daugelio atnaujinimų, kurių tikslas yra leisti Google algoritmui geriau suprasti ir įvertinti puslapių kokybę pagal kokybiškus kriterijus, išdėstytus vadinamajame Quality Raters’ Guidelines dokumente.

Todėl nenuostabu, kad didžiausią – tiek teigiamą, tiek neigiamą – algoritmo atnaujinimo poveikį pajuto vadinamosios YMYL (Your Money or Your Life) svetainės. Ties savo svetainės turinio kokybės ir patikimumo (bendrai – E-A-T) užtikrinimu kruopščiai, nuodugniai ir tinkamai dirbusios svetainės sulaukė teigiamų pokyčių. Tuo tarpu „ant ribos“ buvusios svetainės, kurių kokybę algoritmas išmoko įvertinti geriau, sulaukė neigiamų pokyčių.

Akivaizdu, kad atnaujinimas nebuvo apie vieną ar kelis konkrečius kriterijus, kurių pakoregavus galima staigiai sulaukti teigiamų pokyčių. Apie šį bei prieš tai buvusius panašaus pobūdžio algoritmų atnaujinimus reikėtų galvoti daug plačiau: kaip E-A-T neturi vieno ar kelių konkrečių kriterijų, taip ir šie atnaujinimai nėra apie vieną ar kelis iš jų.

Neigiamai atnaujinimo puslapiams, kaip visuomet, reikėtų susikoncentruoti ties bendros puslapio kokybės gerinimu. Veiksmai, kurių būtų galima imtis, buvo dalinai išdėstyti praeitame mūsų įraše.

Tačiau SEO bendruomenės diskusijos ir mūsų pačių pastabos leidžia pastebėti bent vieną nišą, kurią galima išskirti.

Pastebėtina, kad būtent partnerystės rinkodara (angl. affiliate marketing) užsiimantys puslapiai buvo paveikti neproporcingai neigiamai. Tai galime sieti su minėtame Guidelines dokumente iškeltais puslapio kokybės vertinimo kriterijais, kurie sako, kad kiekvienas puslapis turi deklaruoti tikslią savo funkciją ir komercinius tikslus (jei tokie yra). Dažnu atveju, partnerystės rinkodara užsiimantys puslapiai nedeklaruoja savo dalyvavimo partnerystės programose bei neįvardina kurios nuorodos yra komercinės ir veda į partnerių puslapius. Tai Google gali vertinti kaip neskaidrumą ir todėl tokie puslapiai gali būti laikomi nekokybiškais Google algoritmo akimis.

Todėl neigiamai algoritmo paveiktų puslapių savininkus kviečiame kreiptis į mus, arba detaliau susipažinti su Google puslapio kokybės vertinimo kriterijais (E-A-T) ir bandyti puslapį redaguoti remiantis būtent jais, nes, kaip ir minėjome pradžioje, šio, kaip ir prieš tai buvusių, algoritmo atnaujinimo atveju, didžiausią teigiamą pokytį pajuto svetainės, kurios nuosekliai gerino savo turinio ir viso puslapio kokybės signalus. Tą galima sieti ir su geresniu Google BERT gebėjimu įvertinti turinio sąsają su paieškos užklausos tikslu.